ZerdPL

Użytkownik
  • Zawartość

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Reputacja

1 Neutral

O ZerdPL

  • Tytuł
    Osadnik

Informacje osobiste

  • Miejscowość
    Lublin
  • Steam
    ZerdPL
  1. Wprawdzie dodatek dopiero za miesiąc ale jest czas aby przypomnieć sobie główne zasdady gry w serię zwaną Civilization. Otórz testuję i poprawiam mapę dużą na 10 graczy. Wymaga to wiele cierpliwości bo jak wiadomo twórcy gry nie wydali world buildera. Jest to wielki problem bo trzeba dokonać wielu zmian w plikach. Ja jednak w końcu przysiadłem i zrobiłem to wszystko. Gram sobie już kilka razy na tej samej mapie (ciagle poprawianej) i postanowiłem, że podzielę się z innymi tą mapką bo spokojnie na imperatorze można grać. A wszyscy mają podobne warunki startowe, dość bogate. Jednak mozolność tej pracy zmusza mnie do ciagłego testowania. Każdy błąd to strata 1 godziny. Ogólnie to chciałem zaproponować przypomienie sobie zasad gry w Civ 6. Tutaj mam zaproponowany układ: -duża mapa (tego nie zmienię) na 10 graczy; -start każdy ma podobny czyli ma wszystkie zasoby strategiczne w zasięgu z wyjatkiem jednego (tutaj obciąłem coś co danej nacji jest najmniej potrzebne), luxy są podzielone w miarę równo, sporo obciąłem graczowi by nie żywił się złotem innych -mapa ma dużo lądu a mało oceanów ale nie da się jej opłynąć bez możliwości wpływania na oceany, Żeby nie być gołosłownym wrzucę zapis gry w turze zero (0) do testowania. Tam moga być minimalne bugi np nie wiem czy wciąż mi działa cud natury Torres del Paine. Same z nim kłopoty a wrzuciłem na mapę wszystkie cuda natury (oprócz kobiet:)) Docelowo dam plik, który można dowolnie modyfikować ale to wyższa jazda. Tu musiałbym bardzo dużo tłumaczyć. Zapis gry jest najprostszy bo od razu odpalamy grę. Martwić się tylko trzeba żeby były mody te, które ja zapodałem na starcie. Wszystko w/g nazw do pobrania ze Steam. A są to: -AI+ -Botanist -No AI Start Adventage -Play Your Custom Maps -Production Queue -Real Natural Diseates -Rise and Fall (dodatek) !!! -WorldBuilder Templete -DLC Polska To trzeba meć by uruchomić save. Potem wrzucę pliki gdzie można samemu ustawiać przed startem jakie mody mają być uruchomione. Teraz to jest wersja testowa dla tych co mają dodatek i cywilizację polska. Tu link do zapisu. Trzeba go wkleić w: C:\Users\moja nazwa\Documents\My Games\Sid Meier's Civilization VI\Saves\Single Jakby co to pytać o szczegóły a i zapodawać jakie nacje wrzucić na mapę, kim grać chcecie. Ogólnie jak się ma niemal wszystkie zasoby strategiczne to się jest Panem. AI też ma ale nie umie z tego kożystać. Luxy obciałem głównie graczowi ale wystarczy być suwerenem Zanzibaru ... Tutaj link do pobrania zapisu stanu gry: https://megawrzuta.pl/download/914fccc9a6e6b3d00af4008e042fe8fe.html
  2. Może bym się szarpnął raz w życiu na taką klawiaturę ale ile wynosi minimalny wydatek ?
  3. Ja nie potrafię tego uruchomić mimo iż dawno czytałem o tym na fanatykach. Komendę OnWorldBuilder() można wpisać tylko do wyskakującego okienka i tam jest opcja zaznaczenia "mods". Może coś źle robię albo mam SDK civ 5 inaczej skonfigurowane. Tam przy pierwszym uruchomieniu podaje się ścieżki, gdzie jest gra zainstalowana. Oczywiście civ 5 i może dlatego teraz nie działa. Ogólnie mam same errory i nie mam Firetunera do zaznaczenia w dodatkowej zawartości civ 6. Nie martwię się tym zbytnio bo ten edytor jak widać z obrazka niewiele wnosi. Lepszym narzędziem jest Civ6_Map_Utility.exe Osobiście czekam na coś na kształt edytora in game z civ 5 i Beyond Earth: BERT ale nie wiem nic aby autor zaczął coś robić. Raz chyba widziałem jego wpis na fanatykach, że czegoś mu brakuje, pewnie dostępu do kodu. Pozostaje czekać na oficjalne narzędzia.
  4. Dalej nie wiem jak edytować poprzedni post więc napiszę tak: Przestały mi działać mody najwyraźniej po patchu. Najpierw grałem bez żeby zobaczyć różnice ale teraz dałem ten j.w prawidłowo rozpakowany i oznaczony w menu w dodatkowej zawartości. Zaznaczyłem tez wcześniej używany Tech Slower, który spowalniał badania. Niestety nic nie działa w grze. Nie wiem co może być przyczyną ? Coś gdzieś w plikach trzeba teraz zmienić ?
  5. Też zauważyłem takie irytujące miejsca na mapie i dlatego czekam na jakikolwiek map builder lub inny edytor map. Dzisiaj szukałem i jak na razie nic. Własne mapy to coś co zawsze lubiłem w każdej serii civilization. Inna sprawa, że bugów jest masa i nawet pierwszy patch już zepsuł dyplomację. Teraz AI wcale nie przestrzega żadnych obietnic typu nie nawracania miast i inne.
  6. To tego moda zaraz przetestuję bo zawsze lubiłem kolejkę produkcji. Ponadto ma ona taka cechę, że nie kusi doraźna chwilowa zmiana lecz trzeba się trzymać długofalowego planu, który z czasem skutkuje przewagą produkcyjną, naukową itd. Inna sprawa. Kiedyś miałem darmowe konto na wrzucanie takich j.w obrobionych zrzutów ekranu bez limitu czasu. Niestety już nie ma darmowych albo ja nie znalazłem. Czy to jest może też na jakimś darmowym koncie czy tez bezpośrednio na tej stronie ?
  7. Wiele zmian jest oczekiwanych i pewnie ostro nad nimi pracują bo nic jeszcze nie wyszło z poprawek. Ogólnie co do otwartych granic to nie polecam nikomu udostępniać chyba, że chcemy mieć przyjaciela. Ja w każdej grze mam 2-3 przyjaciół. Jeśli to trwa długo to jest pewne, że nie wypowiedzą wojny więc mamy spokój z sąsiadami co daje nam czas na rozbudowę. Najgorsze co można zrobić to wdać się w niekończące się konflikty bo to nas opóźni i skarze na porażkę.
  8. Każda umowa trwa 30 tur niezależnie od prędkości gry. Nie można anulować umowy w inny sposób jak wypowiadając wojnę a nawet wtedy tzw obietnice nadal działają. Nawet jak mamy sojusz to możemy nie dawać otwartych granic. W civ 5 czasem te umowy trwały 2 razy dłużej szczególnie gdy były odnawiane ale w civ 6 jak na razie nie zauważyłem w umowach bugu. Bardziej gubię się w surowcach luksusowych, które często kupuję podwójnie. Przypuszczam, że irytujące jest to, że sąsiad całą swoją armię trzyma na naszym terenie ? To może oznaczać przygotowanie do wojny.
  9. Chciałem zedytować posta ale nie wiem jak więc dopiszę, że popełniłem błąd mówiąc, że karty doktryn dodające Wielkich Ludzi są zielone. Oczywiście te karty są fioletowe .
  10. W obecnej wersji gry niesamowitego kopa dają Wielcy Naukowcy i Inżynierowie. Trzeba zbierać na nich punty czy to z doktryn zaznaczonych na zielono (są karty dające po 2 a z czasem po 4 pkt/ turę) czy też z projektów w dzielnicach - odpowiednio kampusach lub dzielnicach przemysłowych. Należy sprawdzać co oferuje dany wielki człowiek i jeśli nie daje nic rozsądnego warto go pominąć i czekać na lepszego. Np naukowiec może dać niesamowitą ilość nauki jeśli aktywujemy go we właściwym miejscu ( przykładowo daje 700 nauki za każdy las deszczowy w sąsiedztwie więc szukamy takiego pola otoczonego lasami max 7 pól) dzięki czemu możemy od razu zgarnąć kilka technologii. Wielki inżynier ale też naukowiec mogą przyspieszyć projekt kosmiczny. Aktywujemy go na polu z portem kosmicznym w momencie gdy rozpoczynamy nowy projekt typu - wystrzelenie satelity. Może dać tyle młotków, że wystarczy na dwa projekty z nawiązką bo młotki nie marnują się. Jak uzyskać bardzo dużo złota? Budujemy muzeum archeologiczne i archeologa. Archeolog nie znika dopóki mamy miejsca w muzeum. Więc możemy sprzedawać wszystko co wykopie a jest tego sporo na mapie - za ciężkie pieniądze. Zarobimy tym więcej im lepsze relacje mamy z innymi cywilizacjami. Pewnie niektóre rzeczy zostaną osłabione po patchach ale na razie można to robić legalnie Powodzenia w odkrywaniu innych ciekawostek w grze.
  11. Witam i pozdrawiam! Jestem zapalonym graczem serii civilization. Gram od "dwójki" więc posiadam sporo doświadczenia ale głównie w single. Mogę coś doradzić początkującym graczom czy wytłumaczyć niektóre aspekty gry. Każda seria jest nieco inna. Obecną dopiero badam. Mam sporo czasu aktualnie więc chętnie zagram w multi jeśli znajdzie się chętny (Nie gram w nocy). Gdy wyjdą narzędzia moderskie zabiorę się za modowanie. Może zrobię jakieś ciekawe mapki czy scenariusze.